nedeľa 13. júna 2010

Priedhorie - K60

Prvý júnový víkend, keď sa počasie konečne rozhodlo umúdriť a vyše tri týždne trvajúce obdobie dažďov skončilo, osud ma privial na Považie. Nemohol som preto nenavštíviť jednu z najkrajších slovenských lezeckých oblastí - Priedhorie.

pohľad zo Zlatej južne do údolia
© Michal Makuša

Keďže bolo po tak výdatných dažďoch všade veľa vody, steny zakryté stromami neprichádzali do úvahy. Obišli sme preto aj rok starý sektor Kopyto (nachádza sa hneď za zákrutov pod Podkovou, tiež po pravej strane), čo ma vcelku mrzelo, pretože som sa naň tešil. Boli sme však už rozbehnutý daným smerom, tak sme sa rozhodli, že obzrieme rovnako "starý" sektor s názvom K60.

cestou ku K60
© Michal Makuša

K60 sa nachádza asi 3-5 minúty chôdze od Kopyta, taktiež po pravej strane. Stena je orientovaná juhovýchodným smerom, takže prítomnosť slnečných lúčov - aj vďaka riedkemu porastru - bola zaručená. To nám bolo v danú chvíľu záchranou, pretože až na jednu boli všetky cesty súché. Čím ma stena prekvapila na prvý pohľad, bol jej charakter - akoby rozbitý vápencový masív, kde by človek čakal, že bude pri lezení rukami dolovať kamene, držal však až neuveritelne dobre. 

pravá časť K60
© Michal Makuša
 
Ciest sa tu v danú chviľu nachádza 13, v rozsahu obtiažností 4- až 6+ (klasifikačne mäkkšie ako zvyšok Priedhoria). V ľavej časti som si všimol ešte ďalšie dve línie borhákov, zatiaľ však bez názvov ciest na skale (tiež ešte neboli úplne dočistené). Pravdepodobne však môžeme očakávať, že sa celkový počet časom zvýši na 15. Napriek relatívne nízkej obtiažnosti, sektor poskytuje veľmi pekné dlhšie línie v príjemnom a zaujímavom materiále. Stena je tak ideálnym miestom na rozlezenie sa  (príp. vhodným miestom pre začínajúcich lezcov, odporúčal by som však prilbu). Odtiaľ sme si to totiž namierili na Zlatú, no to je už iná "story"...

 dovidenia v Priedhorí niekedy nabudúce
© Michal Makuša

1 komentár:

  1. cav,
    mne sa to teda na tej K60 zdalo pekne rozbite, vytiahol som niekolko kamenov a aj ich poslal dole... treba tam opatrne. Pravda je ze je to v pohode odistene a zaujimave lezenie, klasa ako pises meka...
    Vlado

    OdpovedaťOdstrániť